PGSI 2015

10.05.2015 16:31

29. apríla až 4.mája sa v Turíne konali 26. Medzinárodne športové saleziánske hry s účasťou 11-ich krajín(Belgicko, Nemecko, Slovensko, Poľsko, Portugalsko, Španielsko, Slovinsko, Chorvátsko, Česká republika, Rakúsko a domáce Taliansko) aj ja som bol jeden z účastníkov.

Patrí sa poďakovať všetkým, ktorí ma tam ,,dostali". To je predovšetkým Pán Boh, rodičia a bratranci, vďaka ktorým viem hrať ping pong, tréneri z Junior Clubu Borský Mikuláš, ďalej ďakujem Gymnáziu Jána Bosca, špeciálne don Michalenkovi, môjmu manažérovi, slovenskej výprave, ktorá ma zobrala so sebou :D a samozrejme saleziánom, vďaka ktorým sa vlastne tieto hry konajú.

 

 Čo sa týka stolného tenisu, po nie veľmi úspešných zmiešaných štvorhrách v prvý deň, sme spolu s ,,kolegyňou,, Laurou z Prešova pokračovali v turnaji po voľnom dni, každý vo svojej kategórii. Laura hneď získala našu vôbec prvú, a dokonca zlatú medailu, mne sa podarilo vyhrať skupinu v ktorej som mal Nemca, Poliaka a Belgičana, ktorý ma vo finálovej odvete pripravil o zlatý kov. Po odohratí svojich zápasov som bol povzbudiť zbytok našej výpravy vo futbale a volejbale a môžem povedať, že tie medaily, ktoré sme si vybojovali(dve zlaté, dve strieborné a dve bronzové) boli naozaj zaslúžené. Mal som možnosť využiť taliančinu v praxi, ponavštevovať aj iné športoviská resp. pozrieť si naj pamiatky Turína. Z mesta som si stihol pozrieť hlavné námestie Piazza Castello, zúčastnili sme sa na spoločnej svätej omši na Valdoccu, kde dielo don Bosca vlastne začalo a spolu s volejbalovým tímom dievčat sme mali to šťastie vidieť La Sacra Sindone (Turínske plátno).

Bola to skvelá skúsenosť, ktorú som chcel zažiť po tom, ako som bol fanúšikom na PGSI 2014 v Bratislave, a preto dúfam, že sa všetci uvidíme o rok na PGSI 2016, ktoré sa bude konať opäť v Bratislave, v spolupráci s Rakúšanmi a rozšírime slovenskú základňu o ďalších športovcov a fanúšikov.

 

Andrej Královič, I. ročník